Catalog

تاریخ
ملیت هنرمند

روی پیشخوان

اکسپرسیونیسم انتزاعی

جنبش غیر بیانگرا اکسپرسیونیسم انتظاعی طی دهه چهل و پنجاه قرن بیستم از دل ایالات متهده جوشید. بر خلاف اسمش نه تماما اکسپرسیونیست و نه تماما آبستره است، بلکه آشتی چندین سبک متفاوت محسوب می شود. آنچه این سبک های مختف را به هم گره زده است، تمایل برای بازتعریف طبیعت و چیستی هنر نقاشی است.

درخشش و گسترش سریع اکسپرسیونیسم انتظاعی به چند دلیل محقق شد....

جنبش غیر بیانگرا اکسپرسیونیسم انتظاعی طی دهه چهل و پنجاه قرن بیستم از دل ایالات متهده جوشید. بر خلاف اسمش نه تماما اکسپرسیونیست و نه تماما آبستره است، بلکه آشتی چندین سبک متفاوت محسوب می شود. آنچه این سبک های مختف را به هم گره زده است، تمایل برای بازتعریف طبیعت و چیستی هنر نقاشی است.

درخشش و گسترش سریع اکسپرسیونیسم انتظاعی به چند دلیل محقق شد. اولی رسیدن موج هنرمندان مدرنیست پناهجو به ایالات متهده در طول دهه سی و چهل بود، فراری از بلای جنگ و عواقب آن و فراری از حکومت های تمامیت خواه اروپایی. دومی ظهور موزه ها و گالری های جدید به خصوص در نیویورک بود. از جمله موزه هنرهای مدرن و موزه گوگنهایم که هر دو با نمایش آثاری از این هنرمندان و با نگاهی ویژه به سبک های کوبیسم، آبستره، دادا و سورئالیسم شکل گرفتند. سومین دلیل استقبال و پشتیبانی منتقدین هنری سرشناسی چون کلمنت گرینبرگ و خریداران ثروتمندی چون پگی گوگنهلم و لئو کاستلی که منابع مالی این نقاشان محسوب میشدند.

اکسپرسیونیسم انتظاعی در دو ورژن صورت میگرفت. یکی Action Painting همچون کارهای جکسون پولاک و ویلم دکونینگ که از پاشیدین بی نظم رنگ روی بوم و کشیدن خطوط درهم به قصد اکسپرسیون انجام میشد یکی هم color field painting همچون کارهای بارنت نیومن و مارک روتکو که از سطوح رنگی وسیع تشکیل میشد و ظاهر آرامش بخشی دارد. هر دو این ورژن ها در انتخاب اندازه های عریض بوم، ریختن رنگها بدون خویشتنداری و تاکید روی پروسه به جای نتیجه در خلق تصویر، مشترک بودند.

بیشتر

اکسپرسیونیسم انتزاعی 29 محصول وجود دارد

در صفحه
نمایش 1 - 12 از 29 آیتم
نمایش 1 - 12 از 29 آیتم